Soms is er sprake van een enorme kloof tussen design en techniek. Er zijn namelijk tal van producten waarvan een optimale werking vele malen belangrijker is dan het uiterlijk ervan. Toch zijn er ook talloze producten die juist beter verkocht worden omdat aan beide aspecten voldoende aandacht is besteed.
Twee werelden
Zeker de laatste jaren is er veel veranderd op het gebied van techniek en design. Het waren vroeger twee aparte werelden. Tegenwoordig lijken deze beide werelden onlosmakelijk met elkaar verbonden te zijn. Denk maar aan je mobiele telefoon. Het is fijn dat je telefoon verschillende functies heeft, maar het oog wil ook wat. Een toestel met de vernuftigste snufjes maar met een afschuwelijk design zal waarschijnlijk minder snel verkocht worden. Dat betekent dat de ontwikkelaar van een product vaak met beide aspecten rekening moet houden. Een product moet zowel vernuftig als functioneel én esthetisch zijn.
Deskundigheid
Het is dus handig als jij en je medewerkers op meerdere vlakken deskundig zijn. Het kan daarom zomaar zijn dat je bedrijf behoefte heeft aan uitbreiding, zowel op het gebied van kennis als op het gebied van werkplekken. Wat de werkruimte betreft is dat eenvoudig op te lossen. Met een bedrijf als Workaround kun je snel de ideale werkplek vinden die past bij de strategie en de werkzaamheden van je bedrijf. Flexibele werkplekken zonder ingewikkelde contracten stellen ook jouw bedrijf in staat om mee te groeien met innovatieve ideeën.
Een innovatief eindresultaat
Door de twee vakgebieden bij elkaar te brengen kan een merk iets moois realiseren: een product dat niet enkel functioneel is, maar ook technisch gezien op een hoog niveau zit en er bovendien mooi uitziet. Ieder vak kent zijn eigen proces, maar door samen te werken wordt het eindresultaat alleen maar beter. Het is een leerproces voor beide partijen waaruit innovatieve ontwikkelingen kunnen voortvloeien.